Felületek lassússágával összefüggő bejelentések

    Tartalomjegyzék
    Nincsenek fejlécek

    Version as of 2025. Ápr. 28. 20:03

    to this version.

    Return to Version archive.

    View current version

    Lassúsággal, teljesítménnyel kapcsolat bejelentésekre leginkább valós időben tudunk reagálni, így konkrét esetben, pontos időponttal és amennyiben csak bizonyos menüpontokat érint, akkor azok megadásával tudjuk a probléma okát jobban behatárolni. Generális esetben csak akkor tudunk érdemben lépni, ha bejelentés a jelenséget követően max. 5-10 percen belül, vagy annak folyamatos fennállása esetén érkezik.
        Felhasználók számával vagy szabad tárterülettel a lassulások általában nincsenek összefüggésben, az okát leginkább adatbázis terheltség, vagy túlzott memóriahasználat esetén lehet tetten érni, továbbá esetleges karbantartó vagy zárási funkciók is kihatással lehetnek rá.

     

     

    Amennyiben a felületek használat közben időnként megakadnak ill. belassulnak, és ilyenkor akár több tíz másodpercet is várni kell az adott menü megjelenésére, akkor az ügyfélszolgálat éresítése előtt/mellett a következőket kell ellenőrizni, hogy a hiba okát könnyebb legyen behatárolni:
      - van-e internet kapcsolat, más weblapokkal, internetes elérésekkel szokott-e probléma lenni
      - a probléma visszatérését csak meghatározott menüpontokban tapasztalják-e, vagy mindenhol
      - egy hozzávetőleges időpont is fontos, hogy mikor fordult elő (ha azonnal jelzik, meg tudjuk nézni a futó lekérdezéseket és az esetleges terhelést is)
      - a megakadást különböző felhasználók (egy helyen) azonos időpillanatban érzékelik-e (lapbetöltődési időt tekintve), vagy közben a többiek tudnak dolgozni
      - vpn-nel érik el a rendszert? a kapcsolat folyamatos? openvpn ablakban nincs ráutaló üzenet? (az ott látható sorokat kérjük elküldeni)
      - pontosan milyen operációs rendszeren használják?
      - informatikus segítségével a felhasználó gépén indítani egy folyamatos "ping -t" parancsot miközben dolgozik, és a megakadás után kicsivel elküldeni nekünk a látható kimenetet (megnőtt-e a hálózati válaszidő)

    Nyomtatások során a felület "lefagy" ill. üres fehér vagy fekete böngészőlap jelenik meg

    Amennyiben nyomtatandó dokumentumok előállítása ill. megjelenítése során több felületen is ilyet tapasztalunk, akkor ez kliens hibának tűnik, mégpedig a PDF megjelenítővel összefüggő problémára utal. Hasonló a jelenség, ha a nyomtatás után egy űrlap/lista felületre visszatérve nem lehet gombra kattintani vagy a beviteli mezőkbe nem lehet belelépni (nem kap fókuszt), és nem enged semmit beírni, majd ez ALT+TABbal ki/visszalépve rögtön megjavul.
        Ilyen esetekben első körben mind a böngészőt, mind a PDF megjelenítőt, és az esetleg telepített Java környezetet is frissíteni kell (felhasználó profile könyvtárát is törölni!). E mellett ellenőrizni kell, hogy nem ragadt esetleg a háttérben a PDF nézegető plugin vagy valamilyen felugró/párbeszédablak, vagy van-e esetleg más háttérben futó program, ami miatt ALT+TABolni kell, rendesen bezáródott-e minden, továbbá ha a nyomtatandó dokumentumra nem megnyitást, hanem letöltést választunk (azaz nem töltődik be és jön fel a PDF megjelenítő/plugin), és úgy tér vissza, akkor is ugyanez a helyzet.
        Ha az újratelepítés sem segít, akkor a hibabejelentéshez mellékelve szükségünk van a kliens operációs rendszer, a böngésző és a PDF megjelenítő típusára/verziószámaira, és egy lépésről-lépésre rögzített képernyőkép sorozatra, hogy pontosan hogyan jut el a nyomtatásig, mire kattint eközben, ill. ha nem fehér/fekete a képernyő (sikeres a nyomtatás), akkor hogyan jut vissza, amikor is már nem tud gépelni vagy gombra nyomni a webes felületen ill. hogy futnak-e még további, GUIval rendelkező alkalmazások a háttérben.

    Powered by MindTouch Core
    Deki Appliance - Powered by TurnKey Linux