A figyelmeztetés arra utal, hogy a felhasználó böngészőjében működő JavaScript túl sokáig futott, így a Firefox le tudja azt állítani, ha szükséges. Van olyan felület, ahol ez egy régebbi/gyengébb gépen még rendeltetésszerű is lehet. A jelenség másik oka lehet, ha a felhasználó saját könyvtárába a Firefox nem tudja elmenteni a beállításokat (pl.: a saját könyvtár hálózatról van felcsatolva, és a felcsatolt hálózati meghajtó elveszthette a kapcsolatot), és ez is okozhat indirekt módon a rendellenesen hosszú JS futást.
Amennyiben a rendszer bejelentkezéskor azt írja, hogy nem támogatott böngésző, úgy a speciálisabb javascript részeket (pl. a dátum kiegészítés, stb.) automatikusan kikapcsolja, hogy azért a felületeket lehessen használni, de elkerülje az esetleges problémákat. Megoldásként a böngészőt frissíteni vagy cserélni kell egy támogatott verzióra. Amennyiben vélhetőleg támogatandó böngészőről van szó, úgy a jelenséget okozhatja valamilyen egyedi plugin, vagy egyéb hálózati program is, így egy tiszta/alapértelmezett telepítés után (a böngésző profile könyvtárát is érdemes letörölni!) ez valószínűleg meg fog javulni.
A szűrőtáblázatokban megjelenített, illetve listázható sorok száma a nagy adatmennyiség miatt 1000-re van korlátozva, ezért a szükséges listát különböző szűrők megfelelő beállításával lehet előállítani (pl. intézményre, ügyintézőre, dátum intervallumra, stb).
A korlátozás globális TITÁN rendszerelem, alapértelmezetten 1000es értéken áll (ezt egyedi lapokon fejlesztői szinten felül lehet bírálni - igény esetén), mert a legtöbb felületen és esetben sokkal hatékonyabb szűrni+rendezni, és az így szűkített találattal dolgozni, mintsem lapozva keresni a megfelelő sorokat (emellett a memóriakorlát is szóba jönne, ha nem korlátoznánk).
Amennyiben ennél is több találattal szeretnének dolgozni, akkor javasoljuk, hogy a listák alján található ikonokra kattintva exportálják ki pl. OO Calc (esetleg CSV) formátumba, és azt táblázatkezelőben már tesztőleges módon tovább lehet alakítani, összesíteni, és így a végső eredményt elérni.
Amennyiben a felületek használat közben időnként megakadnak ill. belassulnak, és ilyenkor akár több tíz másodpercet is várni kell az adott menü megjelenésére, akkor az ügyfélszolgálat éresítése előtt/mellett a következőket kell ellenőrizni, hogy a hiba okát könnyebb legyen behatárolni:
- van-e internet kapcsolat, más weblapokkal, internetes elérésekkel szokott-e probléma lenni
- a probléma visszatérését csak meghatározott menüpontokban tapasztalják-e, vagy mindenhol
- egy hozzávetőleges időpont is fontos, hogy mikor fordult elő (ha azonnal jelzik, meg tudjuk nézni a futó lekérdezéseket és az esetleges terhelést is)
- a megakadást különböző felhasználók (egy helyen) azonos időpillanatban érzékelik-e (lapbetöltődési időt tekintve), vagy közben a többiek tudnak dolgozni
- vpn-nel érik el a rendszert? a kapcsolat folyamatos? openvpn ablakban nincs ráutaló üzenet? (az ott látható sorokat kérjük elküldeni)
- pontosan milyen operációs rendszeren használják?
- informatikus segítségével a felhasználó gépén indítani egy folyamatos "ping -t" parancsot miközben dolgozik, és a megakadás után kicsivel elküldeni nekünk a látható kimenetet (megnőtt-e a hálózati válaszidő)
Amennyiben nyomtatandó dokumentumok előállítása ill. megjelenítése során több felületen is ilyet tapasztalunk, akkor ez kliens hibának tűnik, mégpedig a PDF megjelenítővel összefüggő problémára utal. Hasonló a jelenség, ha a nyomtatás után egy űrlap/lista felületre visszatérve nem lehet gombra kattintani vagy a beviteli mezőkbe nem lehet belelépni (nem kap fókuszt), és nem enged semmit beírni, majd ez ALT+TABbal ki/visszalépve rögtön megjavul.
Ilyen esetekben első körben mind a böngészőt, mind a PDF megjelenítőt, és az esetleg telepített Java környezetet is frissíteni kell (felhasználó profile könyvtárát is törölni!). E mellett ellenőrizni kell, hogy nem ragadt esetleg a háttérben a PDF nézegető plugin vagy valamilyen felugró/párbeszédablak, vagy van-e esetleg más háttérben futó program, ami miatt ALT+TABolni kell, rendesen bezáródott-e minden, továbbá ha a nyomtatandó dokumentumra nem megnyitást, hanem letöltést választunk (azaz nem töltődik be és jön fel a PDF megjelenítő/plugin), és úgy tér vissza, akkor is ugyanez a helyzet.
Ha az újratelepítés sem segít, akkor a hibabejelentéshez mellékelve szükségünk van a kliens operációs rendszer, a böngésző és a PDF megjelenítő típusára/verziószámaira, és egy lépésről-lépésre rögzített képernyőkép sorozatra, hogy pontosan hogyan jut el a nyomtatásig, mire kattint eközben, ill. ha nem fehér/fekete a képernyő (sikeres a nyomtatás), akkor hogyan jut vissza, amikor is már nem tud gépelni vagy gombra nyomni a webes felületen ill. hogy futnak-e még további, GUIval rendelkező alkalmazások a háttérben.
Legegyszerűbben a világosabb háttérszínről és a főmenübe érkezve felbukkanó, erre figyelmeztető üzenetről lehet az oktatási rendszert beazonosítani. Ezek mellett a böngészőablak fejlécében és a modulmenük jobb felső részén is olvasható a "TITÁN-Oktatás" vagy ehhez hasonló felirat.
Windows kliens operációs rendszer alatt általában nincs vele gond, egyből működik, viszont linux alatt előfordul, hogy "A Másolás/Kivágás/Beillesztés nem elérhető Mozillában és Firefox-ban." hibaüzenet fogad. Ez esetben a beillesztést az egér középső gombjának használatával lehet elvégezni, vagy a beillesztés funkció a kliens számítógépen a következő beállításokat elvégezve: https://developer.mozilla.org/en/Mid...ty_preferences
Szűrőtáblázatból exportáláskor vagy egyéb importálás után a cellákban egy nem látható '-jel kerül a cella értéke elé (a jel azt jelenti, hogy csak szövegesen értelmezendő az érték), amit csak úgy lehet eltüntetni, ha a cellát szerkesztjük, és az '-jelet kézzel töröljük.
Az aposztróf eltávolításának lépései:
Amennyiben a számszerű értékeket szeretnénk az eredeti formában megőrizni, pl. a bevezető 0-ákat, vagy egyéb tagolást ill. nem számszerű elemet megtartani, akkor ugyan így kell eljárni, csak a csere kifejezéshez a következőt kell beírni: '& (aposztróf-és) Az aposztróf vizuálisan nem fog megjelenni, csak a cella értékében fogja jelezni a programnak, hogy azt ne kezdje el számszerű értékként felismerni, feldolgozni.
Rendszereinkkel bármennyire igyekszünk, minden esetben nem lehet lépést tartani a Firefox új gyors kiadási ciklusával (havonta a teljes rendszer kézi újratesztelése), ezért jelzi a TITÁN esetleg a frissebb Firefox-ra is hogy nem támogatott verzió. Ez általános probléma a vállalati Firefox használók körében is, ezért a Mozilla kiadott egy "hosszú karbantartású" változatot, mely egy huzamosabb kiadású, kevésbé változó programverziót tartalmaz. Javasoljuk, hogy térjenek át ennek használatára: http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all.htm