Amennyiben meggyőződtünk, hogy a szükséges főkönyvek fel vannak véve a KATI modulban a 93.MP-ban, illetve ezen főkönyvek konfigurációja is helyes, a fájl beimportálható.
Az excel táblában fontos, hogy az oszlop megnevezések ékezetek nélkül szerepeljenek, egybeírva, mert a program csak így fogja felismerni az adatokat. (Segítséget nyújt az 591.MP-ban a felület közepén lévő „kérdőjel”-re kattintva az ún. infobox.)
A kötelező adatok az egyes kategóriák tekintetében (azaz értelemszerűen, ha nem ingatlant viszünk fel, akkor nem kötelező a tulajdoni lapszám oszlop kitöltése):
PIR,
Állományba vétel típusa,
Aktiválás dátuma
Eszköz típus,
Kategóriakód,
Számla szerinti megnevezés,
Intézményi megnevezés (ugyanaz lehet, mint a számla szerinti, de el is térhet tőle),
Főkönyvi számla száma,
Főkönyvi szám 2014,
Főkönyv éve,
Forgalom képesség (Itt fontos, hogy pontosan ugyanaz legyen a beírt adat, mint ami a 93. MP-ban látható),
Leírási kulcsa,
Gyári szám,
Költséghelykód (és akkor ne a költséghely megnevezést írjuk be),
Üzembe helyezés dátuma, (Fontos: szöveg formátum)
Beszerzési bruttó érték,
Eddigi értékcsökkenés,
Nettó érték,
Mennyiség,
Mennyiségi egység,
Nyilvántartásba vétel dátuma, (Fontos: szöveg formátum legyen, ilyenkor a dátum a cella bal oldalán lesz alapértelmezetten)
További megadható adatok:
Helyrajzi szám,
Tulajdoni lapszám,
Beépített alapterület,
Megjegyzés,
Vámtarifaszám,
Tartozék,
Tartozékeszköz,
Rendszám,
Alvázszám,
Motorszám.
Fontos, hogy:
Az ELSŐ állományba vétel típusa mindig Nyitás legyen (új ügyfelek, másik programról áttérők stb.)
Ha egy adott eszközből több darab van, akkor azt a Számla szerinti megnevezés, és az Intézményi megnevezés rovatban szereplő név végére írjuk be és a Mennyiséghez 1-et írjunk (nagy értékű eszköznél az egyedi nyilvántartás kötelező a modul szempontjából és a későbbi mozgatás eredményessége szempontjából).
„Nyitás” esetében nem lehet bizonylatszámot megadni, hiszen a régi bizonylatok a másik programban vannak nyilvántartva
Az 591. MP-ba belépve az alábbi felületre jutunk: A „Tallózás” gomb segítségével keressük, majd nyissuk meg a feltöltendő xls kiterjesztésű fájlt.
Majd a „Kiválasztott xls (f)ile feltöltése” gombbal indítsuk el a feltöltést.
Előfordulhat, hogy egy oszlopnevet nem megfelelően írtunk be, ilyenkor a következő képernyőt kapjuk, ahol a listából kiválasztva meg tudjuk feleltetni egyedileg a kívánt oszlopnevet. Azonban előfordulhat az is, hogy az általunk létrehozott oszlopnév egyáltalán nem szerepel a legördíthető listában, mert a program beépített része (pl. eszköztípus) vagy nem lehet olyan adatot importálni, ilyenkor hagyjuk bent az „Oszlop figyelmen kívül hagyása” opciót.
Ha befejeztük a kiválasztást, kattintsunk a „Tovább” gombra, ekkor a feltöltött táblánk szerinti adatokat fogjuk látni. Ha minden adat helyes és nincs a hibásak között eszköz, akkor kattintsunk a „Mentés” gombra, ezzel feltöltődik a táblázat és visszakerülünk a Menübe.
1 lépcsős véglegesítés esetén az adatokat véglegesíteni kell a 214.MP-ban. Itt ellenőrizhetjük, hogy valóban feltöltődtek az adatok minden szükséges metaadattal. Ha végeztünk az ellenőrzéssel, akkor a véglegesítést is a 214. MP-ban tehetjük meg.
A véglegesítéskor kijelöljük azokat az elemeket, amiket véglegesíteni szeretnénk, majd rákattintunk a „Véglegesítés” gombra.
A következő megerősítő képernyőn, pedig a „Végrehajt” gombot.
Amennyiben mégis vissza szeretnénk vonni a véglegesítést egy-egy véglegesített eszköz esetében, ezt is megtehetjük. Az eszközt megkeressük a 222.MP-ban, megnevezésére kattintunk.
Ezután az eszköz adatlapját láthatjuk és jobb oldalon találjuk a „Véglegesítés visszavonása” gombot.
Végül a „Végrehajt” gombra kattintva vissza tudjuk vonni a műveletet.