1. Étkezési helyek részletes beállításai:
- milyen korosztályok
- milyen étkezési típusok(Normál, diétás,...)
- milyen napokon (munkanap, munkaszüneti nap, pihenőnap,...) milyen étkezési fajták lehetnek (Reggeli,...)
2. Támogatási típusok beállításai (szerkesztés)
3. Pótigények és lemondások felületének továbbfejlesztése
- Részletes és egyszerűsített nézetek
- Színkódolás bővítése
- Lemondásra: kuka ikon azon napokon, amikor még le lehet mondani a teljes étkezést
4. Helyi intézményi naptár kialakítása
- Az előrendelések a továbbiakban csak a nem szünnapokra vonatkoznak. A többi napra pótigényként lehet felvinni az étkezéseket.
5. Térítési díjak:
- Az étkezések és a menük árai
- Bruttó és dotált árjegyzékek
- Nyomtatások (szolgáltatónként)
6. Havi és napi összesítők
- Szolgáltatói, étkezési helyekre vonatkozó és intézményi szintű összesítők
- Összesített adagszámokkal vagy nevekkel is megjeleníthető a lista
- Összesítések korosztály, étkezési típusok és étkezési fajták szerint
- Külön lekérhetők az előzetesen megrendelt adagok összesítései az utólagosan megrendelt összesítések és az aktuális rendelés állományok egyaránt
- Minden összesítő nyomtatható
7. Központosított napi zárás: adott nap(ok) lezárása, hogy több pótigényt /lemondást már ne lehessen rögzíteni a rendszerbe az adott napra.
- Itt ki lehet nyomtatni a napi zárásról egy jelentést, ami a havi zárás óta leadott lemondásokat és pótigényeket tartalmazza.
8. Tagokhoz tartozó utalványrendeletek listája
9. Zárások képernyője: adott intézményben a záráskori kivetések részletes listázásai (összes beszedés, elindított beszedés, teljesült beszedések, visszautasított beszedések)
- Jelenleg minden intézmény csak a sajátjait kérheti le
10. Csekknyomtatás (KASZPER és ETELKA modulokból egyaránt)
- Tagi ut.rend. listából lehet egyenként (vagy többet is)
- Összes csekk nyomtatása a Zárások megtekintése menüpontban ki kell választani a havi vagy pótlólagos zárást és az Elindított beszedések fülön a még nem teljesült beszedésekről lehet csekk köteget nyomtatni.
11. Támogatottak támogatási formáinak módosítása (határidő módosítás), ill. törlése
12. Nyomtatási sablonok továbbfejlesztése (új sablonok kialakítása)
1. Tagok kezelése módosult. A tagokat ezek után már nem kell a KASZPER partnerek közül választani, hanem a modulon belül kerülnek rögzítésre, így a központi partnertörzsben nem fognak látszódni a gyerekek adatai. Az eltartók adatai viszont szükségszerűen továbbra is látszódni fognak, mivel hozzájuk pénzügyi adatok kapcsolódnak. Ez a probléma hosszasabb megoldást igényel, amin folyamatosan dolgozunk.
2. Teljessé vált a KASZPER-ben leigazolt beszedések visszavezetése az ETELKA modulba. Mostantól az intézmény is látja a modulon belül a beszedések teljesülését.
3. Leteszteltük az ELECTRA terminál által visszaküldött igazoló állomány beolvasását a KASZPER-be. Rendben lévőnek találtuk!
4. A csoportok kialakításában résztvevő csoportnév konvenciók szerkesztőfelületét megvalósítottuk. Várható további fejlesztése, de ez szükséges volt a több intézményre történő kiterjesztéshez.
5. Apróbb változtatásokat eszközltünk a felület különböző részein, melyek praktikus célokat szolgálnak, de funkcionálisan nem változtatnak a felületek működésén.
A támogatási határidő módosításakor figyelembe vételre kerül mostantól a támogatás utólagos megvonása.
Utólagos pénzbeszedést a pótlólagos zárás funkcióval lehet elvégezni.
A jövőben téves támogatási beállítások esetén nem kell hozzányúlni a rendelésekhez, hanem csak elegendő
az érintett tagokra egy pótlólagos zárást végezni, miután a támogatást visszamenőleg megvonták tőlük.
2. A zárás funkció továbbfejlesztése.
- Megszüntettük a két féle listát a zárás képernyőn.
- Javítottunk a megjelenő zárási táblázaton.
- A már lezárt hónapokra történő ismételt zárást pótlólagos zárásnak nevezzük. Lehetővé tettük,
hogy a pótlólagos zárásban résztvevő tagokat ki lehessen választani a megjelenő listából. Érdemes
csak a háralékosokat vagy csak a túlfizetőket belevenni a zárásba.
- Bevezttük a pótidőszak fogalmát, amely megjelenik a zárási táblázat fejlécében. Ez jelzi, hogy
záráskor mely korábbi időszakokból maradt olyan pótigény vagy lemondás, amely még nem lett
lezárva és elszámolva.
3. Tagok újraaktiválása lehetővé vált. Azon tagokat, akik nem étkeznek a rendszerben, nem inaktiválással
kell jelezni, hanem a csoportoknál lehet a tagsági viszony mellett jelezni, hogy együtt étkezik-e a csoporttal.
Ha egyik csoporttal se étkezik, akkor nem is rendelhet semmit.
4. Tag kedvezményeinek megjelenítését fejlesztettük:
- A tag képernyőjén megtekinthetők a tag milyen támogatásokban részesül
- A 141-es menüben pedig az összes tag összes támogatása szűrhető, rendezhető és exportálható listában
megjelenítésre kerül.
5. A csekkek nyomtatásának sorrendjén javítottunk.
- A csekkeket csoportonként névsorrenben nyomtatjuk.
- A csekkre rákerül a csoport rövid azonosítója az egyszerűbb kezelhetőség érdekében.
6. Elkészítettük a csoportos beszedési megbízási szerződés formanyomtatványát
Lehet üres nyomtatványt is nyomtatni és lehet adott tagra szóló nyomtatványt is nyomtatni. A funkciót a tag részletei képernyőn
a bankszámlaszám mellett megjelenő gombokkal lehet elérni, de csak akkor, ha csoportosra változtatják a beszedés módját.
1. Több árjegyzék kezelése szolgáltatónként, étkezési helyenként megadható, hogy melyik árjegyzéket alkalmazza a szolgáltató
2. Visszautasított beszedésekre utólagos csekknyomtatás (Zárások megtekintése esetén a visszautasított beszedések fülön.)
3. Csoportok előrelépése (pl: 2.b osztályból 3.b osztály lesz az új tanév kezdetén), így nem kell a tanulókat az új év elején egyenként átpakolni a következő osztályba.
Valamint a végzős osztályok kivezetése.
4. Pótlólagos zárás esetén a kiválasztott lezárandó tagok fizetési módja felülbírálható (pl: utólag már nem csoportos beszedéssel, hanem csekkel történik a teljesítés)
5. A megbízási szerződés nyomtatásán javítások történtek, a jogosult adatai is felkerületk.
6. A dotációs támogatásokat a kérésnek megfelelően átneveztük.
7. A napi zárás felületen fehér képernyős hiba javításra került (Orbán László jelezte!)
1. Tagok régi csoportjainak megjelenítése, csoportoknál a régi tagok külön történő megjelenítése.
2. Intézményválasztásnál "Vissza a saját intézménybe!" gomb
3. Árak érvényességi határidejének módosíthatósága
4. Az étkezési helyen alkalmazott árjegyzék megjelenítésre került az adott helyen.
5. Dátum és bankszámla mezőkön formátum ellenőrzés történik, így nehezebb elrontani a felvitelüket.
6. Jogosultság kezelés részletes kidolgozása (teljesen elkészült!).
7. Tag eltartója mostantól csak akkor kötelező, ha csekkes vagy csoportos beszedéses fizetési módot választanak ki. Egyébként nem kötelző megadni.
8. A tag fizetési mód esetén lehetővé tettük a "Nincs megadva" választás lehetőségét, így nem kell kézpénzes fizetési módot választani, ha nem is étkezik az adott tanuló.
Ha mégis étkezni akar az adott tag, akkor előbb konkrét fizetési módot kell kiválasztani.
9. Az összesítő felületekre bekerült a tagok típusa szerinti összesítés lehetősége.
10. A menüket kicsit átszámoztuk, mert elírások voltak a menüpontok számozásában (pl: 49-es menüpont)
11. Partner fölvitelnél ellenőrzésre kerül a születési dátum és az adóazonosító jel összefüggése
1. A jogosultságok kialakítása megtörtént, és kialakításra kerültek a gyakorlati munkához szükséges szerepkörök: Adatgazdák, Összesítők, Intézmények, Betekintők.
Kérjük, hogy a KÖR 2004 részére jelezzék, hogy mely felhasználók mely szerepkörökhöz tartoznak. Jelenleg minden eddig megadott jogosult felhasználó az Intézmények
szerepkörbe lett besorolva.
2. A pótigény/lemondás felületekre felkerültek heti és havi lemondásokat lehetővé tevő gombok.
3. Heti összesítési felületek készültek. Emellett szétválasztottuk az összesítő felületeket intézmény szintű és szolgáltatói szintű összesítő felületekre. Az intézményi napi összesítő még kialakítás alatt van.
4. A tagok élettörténet leírása elkészült és megjelenítésre került a tagok részletező képernyőjén. Az élettörténet funkció továbbfejlesztése várható a következő frissítés során.
5. Étkezési helyeken alkalmazott árjegyzékek beállításait továbbfejlesztettük, hogy rugalmasan beállíthatóak legyenek az árjegyzék váltások.
6. Csoportstruktúra kialakításakor lehetővé vált az elemek törlése és inaktiválása az értelemszerű keretek között.
7. A taglistában a csoport oszlop előre került, hogy lehessen csoportonként és azon belül névsor szerint rendezni a tagokat.
8. A tagok azonosítójának automatikus generálását megoldottuk, így lehetővé vált a rendszer által generált kódok alapján a csoportos beszedési megbízási szerződések elkészítése.
Az azonosító az egész kerületre nézve egyedi kialakítású. A kód egy fix (de konfigurálható) előtaggal rendelkezik és egy fix (de konfigurálható) szélességű numerikus egyedi kóddal végződik.
(Pl: BPXI00005823).
9. Több kisebb hiba kijavításra került, melyek az elmúlt hét folyamán vetődtek fel.
1. Intézményi UGIRO kód megadása nem kötelező. Csak azoknál az intézményeknél kell beállítani az UGIRO-t, melyek maguk végzik el a banknál a csoportos beszedéseket. Jelen esetben csak a GAMESZ-nál kell.
2. Tag-ok részletező képernyőjére felkerültek a pénzügyi információk (részletes, összesített, utalványrendeletek). Ezzel egyidőben lekerültek a tagok listájáról az említett funkciók gombjai.
3. A tagi pénzügyi adatok összesíthetők éves, féléves, negyedéves, havi, tanéves és tanféléves bontásokban.
4. Tag szerkesztő képernyőn módosíthatóvá tettük a személyes adatokat. Fontos, hogy új tagokat továbbra is csak az Új tag gombbal vigyenek fel.
5. Az összesítő képernyőkön lehetővé vált a tag típusa (vendég, tanuló, alkalmazott) szerint is szűkíteni az összesítéseket.
6. Intézményi napi összesítő felület.
7. Csoportnevek egyediségellenőrzését megvalósítottuk. A modul figyelmeztet és kiemleten jelzi a csoportnevek ütközéseit. Ez legfőképpen a csoportok léptetésekor vetődik fel.
8. Étkezési helyek árjegyzék beállításait továbbfejlesztettük.
9. Javítottuk a támogatási csoportok taglistájának jogosítási hibáját. A javítás után csak a saját intézményi támogatottak jelennek meg.
10. Támogatási csoportok listája (kereső, listázó funkció)
11. Kijavítottuk az elmúlt 1 hónapban felmerült SQL hibákat (új tagok előrendeléseinél, csoportmódosításnál, stb.)
12. A partner listán kijavításra került a partner nevére és címére történő rendezési hiba.
1. OCR31-es csekknyomtatási hiba javítva. Kérem, hogy ha van rá lehetőségük, akkor teszteljék le.
2. Pénzmozgás összesítő lista intézményenként (414-es menü) és össz-összesítő (424-es és 425-ös menü).
3. Hibajavítás: a középen alul levő nyomtatás gomb nem teszi rá az étkezési helyet.
4. A különböző árváltozási intervallumok kerüljenek mind új oldalra, hogy oldalanként kinyomtatva csak a szükséges maradjon meg. Minden oldalon legyen rajta a szolgáltató és az étkezési hely (szóval a lap fejléc része).
5. Záráskor figyelmeztet, ha valamelyik szolgáltatás tartalomnak nincs érvényes ára.
6. A 181-es menüpontban megjelenő listához raktam egy új oszlopot: Beszedési körök száma a KASZPER-ben. Ez az adott záráshoz tartozó utalványrendeletekhez tartozó csoportos beszedéses banki csomagok száma (ennyi banki csomagot (azaz banki file-t) generáltak a KASZPER-ből összesen. Azt, hogy a bankterminálba betöltötték-e, azt nem tudjuk megállapítani).
A zárás adatainak megtekintéséhez meg egy új tab-ot adtam hozzá: A záráshoz tartozó banki csomagok a KASZPER-ben. Itt a záráshoz tartozó banki csomagokat lehet megnézni, hogy az abban lévő utalványrendeletek közül az egyes állapotokban hány darab van:
- Összes
- Visszautasítottak száma
- Teljesítettek száma
- Függőben lévők száma: utalt állapotban lévő utrend-ek
- Inaktívak száma
1. Lezárult és átadtuk a KIR import funkcióját.
Természetesen továbbra is fogadjuk a funkcióval kapcsolatos hibajelzéseket és módosítási elképzeléseket.
2. A tagok részletező képernyőjén megkezdtük egy "támogatások" című panel fejlesztését, melynek elkészült az első lépcsője.
Az új panelon látható a tag aktuális vagy adott korábbi vagy jövőbeli napra vonatkozó támogatásainak szerkezete. Az új táblázat megmutatja a kapott támogatások egymáshoz való viszonyát és kiszámolja, hogy ezek egyenként és összesen hány százalékát jelentik a bruttó árnak. Az új lap továbbfejlesztése során lehetővé fog válni a tag támogatásainak módosítása is erről a felületről, és tovább kívánjuk javítani a támogatási rendszer áttekinthetőségét.
3. Módosíthatóvá tettük a csoportkódokat (Pl.: 7.A osztály kódja 7a volt, melyet eddig nem lehetett megváltoztatni), melyre a modul adatgazdái kaptak jogosultságot.
4. Adott csoport tagjainak listáját kiegészítettük összeszámlálási és exportálási lehetőségekkel.
5. Javítottuk az intézményi naptár hibáját, amely megakadályozta az intézmény számára bizonyos még lezáratlan hónapok módosítását.
6. Javítottuk a csoportos beszedési megbízások nyomtatásának hibáját, melyet jeleztek felénk.
7. A tagok típusait módosíthatóvá tettük. Mostantól az adatgazdák a Tanuló, Alkalmazott és Vendég típusokon kívül létre tudnak hozni új vagy aktiválni, módosítani, inaktiválni tudnak régi tagtípusokat. Az elvégzett változtatások automatikusan módosítják az összesítő felületek tagtípus szerinti beállításait.
8. Az árjegyzékek szerkesztésekor új figyelmeztető feliratok jelzik, hogy melyik árjegyzéket módosítjuk éppen, nehogy összekeverjük őket. Ezidáig a felület félreérthető volt bizonyos esetekben.
1. Csoportonkénti rendelés nyomtatás - (415) mp.
2. Szigorodott a támogatási csoportok típusának módosíthatósága,
ezzel kiküszöbölésre került egy potenciális hibalehetőség.
Nem megengedett az adott tám.csop.-ra kiszabott vissza nem vont
támogatási tétel(ek) esetén módosítani a típusát,
legfeljebb egyenértékű támogatási típusra lehet ebben az esetben átállítani.
3. Javításra került a tag típusok szerinti összesítések esetében tapasztalt nyomtatási hiba.
4. A támogatási csoportok tagsági listáját átalakítottuk,
hogy külön-külön áttekinthetőek, szűrhetőek és exportálhatóak legyenek
az aktuális tagjai és az összes valaha volt vagy jövőben beállított támogatottak.
1. Továbbfejlesztésre került a tagok támogatás panelja. Itt egy képernyőn lehet látni a tag adott napra vonatkozó támogatásait kibontva. A mai frissítéstől kezdve a taghoz be is lehet állítani ezen a felületen a támogatásokat, módosítani és adott feltételek mellett tötölni is lehet azokat.
2. Csoport összes tagjára (akik valaha is a csoport tagjai voltak) megvalósult a kereshetőség, rendezhetőség, exportálhatóság és összeszámlálhatóak az adott feltételek szerint leválogatott csoport tagok.
3. Tanulók inaktiválása továbbfejlesztésre került. Az inaktiválás során a rendszer figyelmezetet, hogy milyen támogatási, rendelési és csoport tagsággal kapcsolatos adatok vannak a rendszerben beállítva, melyek a tag inaktiválása által érintettek. Inaktiválás megerősítésekor az inaktiválás dátuma utáni rendelések lemondásra kerülnek, a tag adott dátummal kikerül a támogatottak közül és a csoportokból is.
4. A csoportok havi rendeléseinél a felhasználói felület és a nyomtatás további finomításra került. Emelett megvalósult a csoportok heti rendeléseinek nyomtatása hasonló felépítéssel és kinézettel.
5. A zárási eljárás és a zárások megtekintése továbbfejlesztésre került.
- A korábbi visszautasított beszedéseket (akár csekkes, akár csoportos beszedéses) a következő zárás nem próbálja ismételten beszedni, mivel ebből kavarodások alakulhattak ki.
- Bevezetésre került az inaktív beszedési állapot. Az inaktív beszedéseket a rendszer továbbra is megpróbálja a következő zárás során beszedni, amennyiben más forrásból (pl. támogatásból) nem fedhető le az adott költség.
- A zárások részleteit megjelenítő felületeken külön listában megjelenítésre kerülnek az inaktivált beszedések, valamint gyorstippként (tooltip) a statisztikai számadatokra felkerült a fizetési módok szerinti bontás (pl.: hány csekkes és hány csop.besz. teljesült)
1. Kifizetések. Lehetőség van tagokhoz kifizetéseket rögzíteni. Ez lehetővé teszi, hogy az ETELKA modul előtti időkből maradt kifizetetlen pótigények beszedésre kerüljenek az új rendszerben. A rendszer kiemelten figyel arra, hogy a kifizetések ne történhessenek támogatások terhére, ezért a korábbról maradt kifizetetlen pótigények esetén a térítési (támogatásokkal csökkentett) díjat kell rögzíteni és nem a bruttó összeget.
A funkció továbbfejlesztéseként a közeljövőben megvalósításra fog kerülni az eltartói visszatérítés, melyet szintén kifizetésként kell majd rögzíteni, de a rendszer automatikusan lekezeli ennek a pénzügyi vonzatatit is. Addig is az új kifizetés funkció alkalmas a túlfizetések visszatérítésére.
2. Azokban a listákban, melyekből egyidejűleg több sort (tagot, csoportot, ...) lehet kiválasztani, bekerült a táblázat fejléc részébe egy újabb jelölőnégyzet, melynek segítségével 1 kattintással kijelölhető a táblázatban szereplő összes sor a szűrési feltételeknek megfelelően.
3. Új tag felvitelénél mostantól fizetési módként a "Nincs megadva" jelenik meg alapértelmezésben.
4. A tagi pénzmozgások képernyőre kikerült a kapcsolódó utalványrendelet oszlop, ami segít az egyes pénzmozgások követésében a pénzügy-számviteli rendszerben.
5. Lekerült a támogatási csoportok (142MP) listájáról az összes támogatottak száma. Ez az adat zavaró volt, mivel magába foglalta az összes többi intézményben támogatottakat is. Ez az oszlop megjeleníthető és eltűntethető a táblázat beállítások gombjára kattintva, de alapértelmezés szerint el lesz tűntetve.
6. Átalakításra került a tagok kezelése. Tagokkal kapcsoltban a következő személyes adatok rögzítése kötelező vagy lehetséges:
Név: kötelező
Cím: kötelező
Anyja neve: kötelező
Szül.hely: kötelező
Szül.idő: kötelező
Telefon: nem kötelező
Megjegyzés: nem kötelező
Bankszámlaszám: csak csoportos beszedési megbízás esetén kötelező. Ekkor az eltartó bankszámlái közül kell választani.
Eltartó: csak akkor kötelező, ha csekkes vagy csoportos beszedéses a fizetési mód
Csoport tagság: javasolt a beállítása még akkor is, ha valaki nem étkezik
Az adatok körének kialakítása a GAMESZ-szel történt egyezetetés eredményeként került kialakításra. Célja az étkezésben résztvevő személyek félreértéseket kizáró egyértelmű azonosítása.
7. Eltartók nyilvántartásának szigorítása
Az eltartók személyes adatait pénzügyi elszámolási célból nyilvántartja a GAMESZ. Az ETELKA modulban szigorításra került ezen adatokhoz való hozzáférés, vagyis az intézmények számára korlátozásra kerültek a hozzáférhető pénzügyi partner információk.
8. Utalványrendeletek listája (417-es menüpont), ahol az intézmény a saját étkeztetésével kapcsolatos utalványrendeleteket összességében látja, keresheti, rendezheti és követheti az állapotukat, továbbá csekket is nyomtathat hozzá.
9. A GAMESZ részére az étkeztetéses utalványrendeletek hatékonyabb kezelése érdekében elkészült az automatikus kontírozás.
10. Tagok (étkezők) rendelési áttekintő képernyőt kaptak, ahol csak olvasható módban megtekinthető és áttekinthetők a tag adott havi étkezései. Előnye, hogy itt nem kell kiválasztani, hogy melyik csoportba jár, mint a pótigénylési és előrendelési képernyőkön, valamint nincs lehetőség véletlenül átállítani valakinek a rendeléseit.
1. Csekkek, kivetések, utalványrendeletek inaktiválása. Jelenlegi jogosítás szerint az adatgazda tudja elvégezni ezt a feladatot.
2. Támogatottak egyidejű tömeges törlése lehetővé vált
3. Utalványrendeletek listájára a tagválasztó képernyőre, a zárás képernyőre és a támogatottak listájára kikerült a tag csoportja, így lehetővé vált osztályonként nyomtatni utólag csekket, vagy a csoportok szerinti munkavégzés.
4. Pénzügyi összesítőkre felkerült egy különbözet oszlop, amely a kivetett vagy beszedett és az elszámolt összegek közötti különbséget jelenti.
Ebből válik láthatóvá például, hogy összesen mennyi túlfizetés keletkezett adott hónapban az intézményben.
5. A zárási eljárás fejlesztéseként a korábbi időszakok lezáratlan pótigényei és lemondásai mellett mostantól a korábbi hónapokra vonatkozó visszamenőleges támogatás módosításokat is automatikusan kezeli a rendszer zárás vagy pótzárás esetén. Így egyetlen zárással meg lehet oldani több hónapra visszamenőleges támogatás módosításokat is egyidejüleg az esetlegesen elmaradt pótigényekkel vagy lemondásokkal.
6. A rendszer záráskor figyelmeztet arra, hogy a zárást végző felhasználónak nincs joga a szükséges KASZPER műveletek elvégzésére, ezért nem lehetséges a zárás elvégzése.
1. Tag navigátor. A tagi képernyő tetejére felkerült egy navigáló sáv, ahol az alapvető tagi adatok mellett névsor szerinti következő és előző tagra lehet átugrani anélkül, hogy ki kellene lépni a tagok listájába. A navigációs sáv azt is lehetővé teszi, hogy adott csoport tagjain lépkedjünk végig. Fontos tulajdonsága, hogy átnavigálás során megőrzi a kiválaszott fület a tag képernyőn, vagyis ha egy csoport tagjainak támogatásain akarunk végfutni, akkor a navigátor sáv segítségével ezt könnyedén megtehetjük.
2. Az adatgazdák számára lehetővé vált a csoportnevek köponti módosítása. A korábban elmaradt csoportnév javításokat mostantól el lehet végezni.
3. Komplex átalakítás és fejlesztés történt az étkeztetési szabályok adminisztrációja körül. Amennyiben az új funkció használatával kapcsolatban problémák merülnének fel, kérjük, forduljanak az adatgazdákhoz.
Az intézményi naptár, tagtípusok és a rendelés/előrendelés szabályainak átalakításával lehetővé vált, hogy a technikai dolgozók étkezhessenek tanítási szünetek idején is. Erre egy általános megoldást készítettünk, amely megváltoztatja a rendelés és előrendelés, a naptár kezelés és az adatgazdai feladatok körét és módját. A változásokat pontokba szedve olvashatják:
- Bevezetésre kerültek az intézmény fajták (Általános intézmény, Tanintézmény, Szociális intézmény), melyeket az adatgazdák adminisztrálhatnak.
- Bővítésre kerültek a tagtípusok és az adatgazdák által adminisztrálhatóvá váltak. Ezáltal elkülöníthetőek lettek a pedagógusok és az egyéb iskolai dolgozók.
- Átalakításra kerültek az intézményi naptárak és bevezetésre kerültek a naptípusok, melyeket intézményfajtánként lehet megadni. Ez azt jelenti, hogy a tanintézményekben mostantól a következő beállítási lehetőségek állnak rendelkezésre: Tanítási nap, tanítási szünet (nincsenek tanulók, de a pedagógusok és egyéb dolgozók dolgoznak), iskolai szünet (se tanuló, se pedagógus, de egyéb dolgozók vannak), pihenőnap - szombat, pihenőnap - vasárnap, munkaszüneti nap, azaz ünnep (senki sincs).
- Intézmény fajtánként megadható, hogy milyen típusú tagok fordulhatnak elő (pl.: pedagógusok csak tanintézményekben vannak)
- Beállíthatóvá váltak az étkeztetési szabályok, vagyis intézmény fajtánként megadhatóvá vált, hogy adott típusú napokon adott típusú tagok előrendelése érvényes-e, illetve pótrendeléssel rendelhetnek-e plussz adagot. A szabályokat az adatgazdák állíthatják be központilag.
Az alapbeállítások szerint például a követekzők érvényesek:
A tanintézmények pedagógusainak előrendelései érvényesek a tanítási napokra és a tanítási szünetekre, de nem érvényesek iskola szüneti napokra. Ugyan akkor a tanulók előrendelései csak a tanítási napokra érvényesek, de az egyéb dolgozók előrendelései érvényesek iskola szüneti napokon is.
Javasoljuk a "best practice" kialakítását és egységes használatát. Év/tanév közben nem javasoljuk a szabályok módosítását, mivel könnyen belekavarodhatnak az intézmények a rendeléseikbe.
A 3) pont fejlesztése általános megoldást nyújt azokra az esetekre, amikor nem lehetett étkezést rendelni a tanároknak és egyéb technikai dolgozóknak a tanítási szünetekre, mert a naptárban ezeket a napokat ki kellett ütni munkaszüneti nappá. Mostantól az intézményi naptárban pontosabban és informatívabban kell beállítani a napok típusait.
Kérjük, hogy minden intézménynél az intézményi naptárat és a tagtípusokat december hónapra vizsgálják felül az új rend szerint. Az adatgazdák pedig mélyedjenek el az új funkciókban és segítsék az intézmények munkáját, mivel itt egy jelentős átalakítás és funkcióbővülés történt, mely az elkövetekző időszakban átmenetileg megnehezítheti a felhasználók munkáját.
4) Tagi támogatások továbbfejlesztése. A tag képernyő támogatás fülén egy új navigációs támogatasi táblázat került elhelyezésre, mely megmutatja azon időszakokat, amelyekben változtak a tag támogatásai. A sor kijelölésével a támogatás kalkulátor pontos elemzést készít az időszakban odaítélt támogatások szerkezetéről, minőségéről.
5) Élelmezési utalványrendeletek összesített listája az adatgazdák és a központi pénzügyesek számára. (426MP)
6) Időszak lapozók kiegészültek legördülő menükkel. A modul több pontján találkozhatunk különböző lapozási megoldásokkal, ahol pl. a hónapok vagy évek között lehet lapozni és az adott időszakra megjeleníteni az adatokat. Ez sokszor körülményes és időigényes, mert sokat kell lapozgatni és feleslegesen terheli a rendszert. Lehetővé vált, hogy legördülő listából ki lehessen választani közvetlenül a megcélzott időszakot.
1. Napi fixösszegű támogatás (10Ft, 20Ft étkezési napokra)
2. Zárási információk bővítésre kerültek
- Beszedések teljesülésük alapján színkódokkal lettek ellátva
- Befizetés időpontja megjelenítésre került
- Lehetővé vált, hogy a zárási információkból a "Megnéz" gomb segítségével közvetlenül be lehessen tekinteni a tagi információkba.
- Befizetés / visszautasítás dátuma felkerült a pénzmozgások táblázataira
3. Hibás fizetési módok kezelése. A rendszer mostantól figyelmeztetést és tájékoztatást nyújt, ha a felhasználó tévesen át akarja állítani egy étkező tag fizetési módját nem megfelelő állapotba, valamint a zárás pontos információkat ad a rosszul beállított fizetési módokról és a hibák kijavításáig nem engedi végrehajtani a zárást a pénzügyi adatok védelme érdekében. Így lehetőség van a hibák egyenkénti kijavítására.
4. Az adag összesítő képernyőkön a tagtípus-okra történű szűrés hatékonyságának javítása érdekében felkerült egy "Táblázat frissítése" gomb. A jelölőnégyzetekben mostantól kényelmesen ki lehet jelölni a megjelenítendő tagtípusokat és csak a "Táblázat frissítése" gomb megnyomása után töltődik le a kért összesítés.
1. A csoportos beszedési megbízás nyomtatása során felesleges megkötések voltak a fogyasztó azonosítójára és az érvényesség kezdetére, valamint a kitöltetlen mezők a nyomtatásban kihúzásra kerültek kellő számú "-" jel segítségével. A jobb használhatóság érdekében ezek megszüntetésre kerültek a jobb használhatóság érdekében.
2. Elkészítésre került a a központi naptár naptípusainak és az intézményi naptár specifikus naptípusainak szerkesztő-beállító felülete (332MP). Adott intézményfajta naptípusainak szerkesztése hozzáférhető a 313MP-on keresztül is. Az új funkció az adatgazdák számra hozzáférhető.
3. Az megrendelt adagok csoport (osztály) szintű összesítéseiben az étkezésfajták betűkódjai (Reggeli, Tízórai, Ebéd, Uzsonna, Vacsora) rendezetlenül, összekavarodva jelentek meg. A sorrendiségi hibát kijavítottuk.
4. Szolgáltatástartalmak felvitele során a "Rögzít" gomb hatására visszalépett a szolg.tartalmak listájára. Bekerült egy "Rögzít és új" elnevezésű gomb, mellyel a felviteli oldal elhagyása nélkül sorozatban több szolg.tartalmat is fel lehet rögzíteni. Ez a bővítés az adatgazdák számára jelenthet könnyebbséget.
5. Az étkezési helyek érvényesség ideje hozzáférhetővé és módosíthatóvá vált az adatgazdák számára. Ez az az időszak, amelyen belül az adott étkezési hely (ebédlő) működik. (pl. 2007.09.01 megnyitnak egy új ebédlőt és 2009.06.30-án bezárják és megszüntetik). Így lehetővé vált az ilyen jellegű változások adminisztrálása az ETELKA modulban.
6. A tagok pénzmozgásainak összesítését tartalmazó "Összesített pénzmozgások" fülön kijavításra kerültek a következő problémák:
- A sorok színkódolásának hibája kijavításra került
- Időrendbe kerültek a sorok
- A pótlólagos zárások és havi zárások külön sorokon szerepeltek az összesítésben, ami zavaró, ezért összevonásra kerültek.
Amennyiben valakinél továbbra is fennmaradnak az említett hibák, akkor az összesített pénzmozgások táblázat "Beállítások" gombjának használata után az "Alapállapot visszaállítása" gombot meg kell nyomni.
7. Továbbfejlesztésre kerültek a térítési díj táblázatok. Az előző frissítés során lehetővé vált, hogy napi fix támogatási formával étkezésfajtánként eltérő dotációs mértéket lehessen megadni, azonban a térítési díj táblázatokban ez rosszul jelent meg. A továbbfejlesztésben lehetővé vált ezen táblázatok megtekintése, átnézése és nyomtatása. A változás érinti a szolgáltatók árjegyzékeit és az étkezési helyeken alkalmazott árjegyzék táblázatok megjelenítését.
8. Színhiba javítása a tag képernyő rendelés fülén a naptárban.
9. Az étkezési helyek beállításai átalakításra kerültek. A beállításokat ezek után intézményfajtánként lehet elvégezni. A beállítások szempontjából irreleváns tartományok leszürkített háttérrel jelennek meg. Ez a fejlesztés elsősorban az adatgazdák adminisztrációs feladatait segíti elő.
10. A pénzmozgás és utalványrendelet listákban az inaktív tételek mellett megjelenő jelölőnégyzetek levételre kerültek funkcionalitás hiányában.
11. A 4133MP-ban hozzáférhetővé vált az adott intézmény összes kézi rögzítésű pénzmozgása, melyek ezen felületen keresztül szerkeszthetővé és törölhetővé vált az arra jogosult pénzügyi felhasználók számára.
12. A tag eltartója mellé felkerült egy "Eltartó töröl" gomb, mellyel el lehet távolítani a tévesen rögzített eltartót. Erre csak akkor van lehetőség, ha a tag fizetési módja engedi. Az eltávolítás hatására törlődik a taghoz rendelt eltartói bankszámlaszám is, amennyiben meg volt adva.
1. Elkészült egy új egységes felület a "Csoportos előrendelés" funkcióval a 134MP-ban.
Az új menüpont abban segít, ha tömegesen kell beállítani előrendeléseket néhány napi menühöz.
Ilyenek esetek rendszervbevezetéskor és évkezdetkor gyakran előfordulhatnak.
2. Támogatási csoportok szűkítése csoportokra (osztályokra).
Ezzel lehetővé vált, hogy csoportonként lehessen kezelni a támogatottakat.
3. A csekkek közleményébe és a feladóvevényre is rákerült a vonatkozó időszak.
4. A csoportösszesítő 412x MP-ok (heti és havi) kibővültek adagösszesítő funkciókkal, mely összesítési eredmények
exportálhatók PDF és EXCEL formátumokba.
5. Az utalványrendelet listák kibővítésre kerültek az időszakra vonatkozó információval.
6. A felületen több helyen tévesen jelentek meg már inaktivált naptári nap típusok.
A hiba javításra került.
7. A 4133MP-ban a kifizetés és befizetés gombok funkciója kifejlesztésre és kijavításra került.
A 4133MP az előző frissítés során került telepítésre.
8. A csoport összesítőkben nem a magyar ABC szerinti névsorban jelentek meg a nevek.
A hiba kijavításra került.
9. Befizetés rögzítéséhez ellenőrzésre kerül az eltartó személye. Korábban ilyen esetekben rendszer hibaüzenet jelent meg.
A hiba javításra került.
10. Csekkre rákerült a fizetési határidő, melyet csekknyomtatás előtt lehet megadni.
11. Számla nyomtatás. Lehetőség van az utalványrendelet listákból az utalványrendeletekhez számlát nyomtatni, ahol
megadható a fizetési határidő. A számla nyomtatási funkcióban további fejlesztések vannak folyamatban.
1. Az étkezési helyek árjegyzékei hozzáférhetővé lettek téve az árjegyzék nevére kattintással.
2. Étkezési hely árjegyzékei érvényességi időszakainak ütközéseire figyelmeztető üzenet készült.
3. Tag pénzmozgási összesítőjében a napi és havi fix támogatások beszámítási hibája javításra került.
Emellett az összesítő táblázat kibővítésre került:
- Külön soron megjelentek a támogatások és a befizetések
- Bekerült egy különbözet oszlop.
4. Az adatgazdák intézményválasztásakor fellépő beragadó menüpontok problémája orvoslásra került.
5. Új csoport rögzítésekor a rendszer automatikusan felajánlja az adott intézmény székhelyét telephelynek
és a székhelyen, vagy valamely telephelyén működő étkezési helyet a csoport étkezési helyéül.
6. Az adatgazdák számára lekészült a "config" felület, ahol pl. beállítható az étkeztetési SZJ szám és ÁFA is.
Az SZJ és ÁFA a kért értéknek megfelelően beállításra került. Ezt kérjük ellenőrizni!
7. A csoportos előrendelés képernyő füleire a menükódolás került fel, de fülenként látható a a napi menü elnevezése is.
8. A csoportos előrendelésnél az előrendelési táblázatok alapértelmezésben felviteli sorrend szerinti csökkenő
sorrendet kaptak.
9. A 142MP-ba bekerült a csekknyomtatáshoz a fizetési határidő megadhatósága és számlát is lehet innen nyomtatni.
10. A csoport összesítőkben rá lehet kattintani az étkezési helyekre, így étk.hely szintű összesítést lehet készíteni.
Az összesítés nyomtatható PDF formátumban és exportálható EXCEL formátumba.
11. A régi utalványrendeletekre is rákerültek az időszakok, így az utólag nyomtatott csekkeken is látható lesz az
érintett időszak.
1) Rendelés nyomtatása adott szolgáltató összes étkeztetési helyére.
A 411 menücsoport kibővítésre került. A szolgáltató kiválasztásakor
megjelenő új gombok segítségével lehet mindezt megtenni. Ezentúl
PDF formátumon kívül MS Word formátumokat is hozzáférhetővé tettünk
ugyan ezekben a menüpontokban.
2) Tagtípus szűrő finomítása a 412 menücsoportban.
Dőlt betűkkel vannak jelezve azok a tagtípusok, melyek nem jellemzőek
az adott intézmény típusára és alapértelmezésben csak azok vannak bejelölve,
melyek jellemzőek.
3) Csoportos előrendelés használta közben jelzett hiba megvizsgálásra került.
Legjobb tudásunk szerint kijavításra került a jelzett hiba, de amennyiben továbbra
is probléma mutatkozik a menüpont használatában, kérjük jelezzék.
(Sajnos a hiba reprodukálása sikertelen volt részünkről.)
4) Utólagos rendelések rögzítése során előforduló hiba, hogy ezek hiányozhatnak a
4-es menücsoport összesítéseiből. Ennek az oka az, hogy olyan napokra is történik
utólagos rendelés, amikor az adott tag még nem volt felrögzítve ahhoz az osztályhoz
(csoporthoz), amelyben étkezik. Ezért a rendszert 2 új elemmel bővítettük:
'*'-gal jelöljük azokat a napokat az étkezési naptárban, amikor a tag nem tartozik egyik
csoporthoz sem, valamint lehetővé vált a tag csoportba kerülésének módosítására, de
csak szigorú feltételek szerint.
5) A 4133MP-ban jelzett intézmények között átlátszó adatok esetében a hiba kijavításra
került, így mostantól minden intézmény csak a saját adatait láthatja ebben a
menüpontban is.
6) A 412 menücsoportban a nem részletes nézet exportálásakor az eredmény a részletes
nézet adatait mutatta. Ez javításra került, így a részletes nézet esetén részletes adatokkal
feltöltött EXCEL állomány keletkezik, míg szűkített nézetben az eredmény állományban
a szűkebb adatkör szerepel.
7) A 142MP-ban a csoportra szűréskor fehér lap jelent meg. JAVÍTVA!
8) A 316MP-ban jelzett fehér lapot a menüpont eltávolításával javítottuk, mivel az említett
menüpont korábbi fejlesztésekből visszamaradt szükségtelen funkciót takart.
9) Új 136-os menüpontként bekerült a rendszerbe a csoportos rendelés lemondás.
Itt meg kell adni a lemondandó napot (dátum), ki kell választani a csoportos (osztályt).
Ekkor megjelennek a csoport tagjai és minden olyan tagnak, akinek van rendelése az adott
csoportból, bejelölésre kerül. A lemondás gomb hatására mindenkinek lemondásra kerül az
adott napi étkezése. Ezt a funkció kimondottan az osztálykirándulások könnyű rögzítése
érdekében került kifejlesztésre.
10) Fizetési módok engedélyezése, letiltása intézményenként.
Az intézmény beállításai közé bekerült a ki- és befizetési módok beállító felülete, melyet
a tagok fizetési módjának beállítása és a szülői visszatérítésnél a kifizetés módja mezőknél
vesz figyelembe a rendszer.
11) Utólagos rendelés rögzítés. A múltbeli vagy a rendelés elől lezárt napokra az ügyintézők
utólagos rendeléseket adhatnak le. A rendeléseket az adatgazdák hagyhatják jóvá, vagy
utasíthatják el. A jóváhagyás után az utólagos rendelés bekerül a tag rendelés állományába,
és a (pót)zárás figyelembe veszi a térítési díjak kalkulációja során.
12) A csoport összesítő menüpontokban a tagok neve melletti sor végére bekerült az a szám,
hogy hány napon eszik az illető, vagyis az étkezési napok száma. Ez megjelenik exportáláskor is.
13) Csoportos előrendelés menüpont használata közben eddig nem volt lehetőség a megjelenő
előrendelések módosítására és törlésére. A kért gombok felkerültek az érintett képernyőkre
1) Számos felületen gyorsult a rendszer. A legfontosabb a tagok adatait
megjelenítő képernyő és a tagok közötti lapozást segítő navigációs sáv
működése.
2) A 136MP-ban a táblázat sorainak színeihez tartozó magyarázat került fel.
3) Az utólagos rendelés napi menüket megjelenítő legördülő listájába bekerültek
a napi menük kódolásai.
1) Új 111-es menüpont
- Összevonásra került a 111 és 112-es menüpontok, így a 112-es meg is szűnt.
- A 111MP-ban új funkcióként megvalósításra került a KOROSZTÁLYok,
ÉTKEZÉS TÍPUSok és ÉTKEZÉS FAJTÁk adminisztrációs felületei.
Létre lehet hozni újakat, módosítani, adott esetben törölni is lehet őket,
valamint a logikai sorrendjükön lehet változtatni.
- A szolgáltatástartalmak törlési lehetősége is kialakításra került adott esetekre.
- A napi menük törlésére és módosítására is van lehetőség adott feltételek között.
2) Étkezési altípusok felvitele (Diéta típusok)
- A 111-es menüpont "Étkezés típusok" fülön kijelölve az étkezés típus jelölőnégyzetét
megjelenik az adott étkezés típus altípusainak szerkesztő felülete a táblázat jobb
oldalán.
- A diéta típusokat itt fel lehet rögzíteni.
- A rendelésben való megjelenése az étkezési altípusoknak fejlesztés alatt áll.
3) 131-es menüpontban a csoportok listája 2 részre lett bontva.
Aktuális csoportok és összes csoport, amely valaha létezett az adott intézményben .
4) A 113-as menüpontban a szolgáltatói árak kialakítását lehetővé tevő képernyőre
az árak módosítsa kapcsán felkerült az ár törlésének lehetősége, amennyiben
az adott árat még nem alkalmazták zárásban, nem vett részt kivetésben.
5) A fejlécben az intézmény neve mellett szerepelt az aktuális dátum is, amely
feleslegesen foglalta a helyet és rontotta a felhasználói felület összképét.
A dátum eltávolításra került.
6) A 315-ös menüpont intézményi ki- és befizetési módok adminisztrációs képernyője
bekerült a 311-es menüpont alá. A 312-es menüpontban az adatgazdák munkáját
segíti, hogy a lap tetejére felkerült egy lapozósáv, ahol végig tudják lapozni az
összes intézmény beállításait.
7) A 4131-es és 4221-es menüpontban az intézményi összesítő átdolgozásra került.
Bekerült a támogatási formák alábontása támogatási csoportokra, vagyis a
támogatási összegek támogatási jogcím szerinti bontása is kiolvasható a táblázatból
és exportálható is. A "Csak támogatások" jelölőnégyzet bejelölésével a táblázat
csak a támogatás jellegű pénzmozgásokat jeleníti meg és összesíti fel.
8) Étkezési hely létrehozása másolással. Ez az új funkció segíti az adatgazdákat
több azonos vagy hasonló beállításokkal rendelkező étkezési hely létrehozására.
Másoláskor a lemásolt étkezési hely minden beállítása átmásolásra kerül az új
étkezési helyre.
9) Az étkezési hely listáknál a saját étkezési helyek listája módosításra került.
Minden olyan étkezési hely megjelenik mostantól, amely az adott felhasználó
intézményének valamely telephelyén vagy a székhelyén helyezkedik el.
Azon étkezési helyek továbbra is megjelennek, melyeken az adott intézmény
valamely csoportja étkezik.
10) A 4x11-es menüpontok nyomtatási hibájának javítása. A nevesített listák
lekérdezése során sok oldalnyi üres lapot és %-os hivatkozásokat lehetett látni.
A hibát javítottuk.
11) Kisebb nagyobb hiányosságok pótlása:
- 136-os menüpont táblázatának színkódjai hiányoztak.
- Utórendelésnél a napi menüket tartalmazó legördülő listából hiányoztak
a napi menük már korábban megismert kódolásai (Pl: Ti+Ei+Ui = iskolás TEU)
12) Teljesítmény javítások:
- Tag részletező képernyő megnyílása, lapozás a tagok között
- Utalványrendeletek állapotváltozásának figyelése, követése
- Tagi pénzmozgások táblázat megjelenítési ideje
- Tagi élettörténet megjelenítési ideje
- Szolgáltatói árak lekérésének gyorsítása
- Zárások táblázatának jelentősen gyorsabb megjelenítése
1) Csoport struktúra szerkesztőben lehetővé vált egy kategóriában egyszerre
több nevet kiválasztani és hozzáadni. Mostantól csak a "Nevek" fülön lehet
új nevet hozzáadni. Név módosításkor fellépő SQL hiba javításra került.
2) Az étkezési hely beállító képernyője továbbfejlesztésre került. A lap tetejére
felkerült egy lapozó sáv, mellyel az éppen leválogatott étkezési helyek között
lehet végig lépkedni.
3) Új előrendelési és pótrendelés/lemondási képernyő készült. Az új képernyőt
a tag részletező képernyőn a "Rendelések" fülön lehet elérni. 2 részből áll.
Az előrendelésnél átalakításra került a rögzítő felület. Új előrendelés felrögzítése
előtt be kell jelölni az étkezési helyet, amelyre rögzíteni kívánjuk az előrendelést.
A pótigény naptár felülete pedig kiegészítésre került kalkulációs táblázatokkal,
amely tartalmazza az adagszámokat, árakat, támogatásokat, túlfizetéseket,
tartozásokat és a fizetendő összeget is.
Az új képernyő gyorsabb is lett a réginél.
4) Új csoportnevek rögzítésénél a névütközésekre figyelmeztető üzenetek kerültek ki.
Korábban SQL hiba jelezte csak a problémát.
5) A naptípus szerkesztőben megjelennek a naptárbeli színek. A "színek" fülön pedig
megtekinthetőek a különböző naptárkódokhoz rendelt színek. Ezen színskála alapján
határozza meg a rendszer a naptárban használt színeket.
6) Étkezési helyeket lehet létrehozni másolással. Ekkor a lemásolt étkezési hely minden
beállítása átkerül az új étkezési helyre. Így könnyen lehet azonos beállításokkal
több étkezési helyet gyorsan kialakítani.
7) Az adatgazdák számára lehetővé vált a tévesen felvitt támogatók törlésére vagy a
rossz pénzügyi partnerrel történt összekapcsolás javítására, módosítására.
8) A KIR import funkció továbbfejlesztésre került. Több különböző kialakítású
táblázatot is képes a rendszer beimportálni. Minden esetben részletesen elemzi
az importálandó adatokat és beimportálás előtt jelzi a táblázatban szereplő hibákat.
Az import funkcióról részletes felhasználói leírás készül, valamint további
adatcsoportokkal kerül kibővítésre az importálható táblázat.
9) A csoportos étkezési lemondás funkció módosításra került. Egyszerre több napot is
le lehet mondani csoportosan.
1) Csoport étkezési helyének változtatása!
A csoportoknál megadott étkezési helyet mostantól meg lehet úgy változtatni,
hogy a változtatás a módosítás időpontjától lesz érvényes. Ez azt jelenti, hogy a
régi rendelések a régi étkezési helyre, az új rendelések viszont már az új étkezési
helyre fognak vonatkozni. Ezzel kapcsolatos felületi változtatások:
- A csoportnál az aktuális étkeztetési hely jelenik meg, és felkerült a képernyőre a
szolgáltató is, annak érdekében, hogy látszódjék, melyik csoportnak melyik
szállító szállít.
- A csoport képernyő kis mértékben átrendezésre került.
- A csoport képernyő kiegészült egy étkezési helyek füllel, amelyen
megtekinthető, mettől meddig hol étkezett és melyik szolgáltatónál.
- Az új fülön lehet módosítani az étkezési helyet (3 gomb van):
a) aktuális étkezési hely módosítása (akkor, ha rosszul állította be a jelenlegit)
b) étkezési hely váltás (mai naptól máshol eszik a csoport)
c) szolgáltató váltás (ugyan azon az étkezési helyen csak más szolgáltatóhoz
kerül a csoport)
- Az új rendelési, előrendelési és összesítő képernyők figyelembe veszik ezt az új
beállítási lehetőséget.
2) A 12-es menücsoportban a támogatottól el lehet jutni a taghoz az új "Tag" gomb
használatával.
3) A 326MP megújult: "Adat import" menüpont kibővítésre került és növekedett az
interaktivitása. Már nem csak a KIR adatformátumát képes feldolgozni, hanem
több féle adatot, több féle oszlopot, és az adathibákat mélyebben ellenőrzi. Az ezzel
kapcsolatos leírás a rövidesen elkészülő felhasználói dokumentáció részletesen
tartalmazni fogja.
4) Szolgáltatói menücsoport kialakítása. A szolgáltatók részéről bejelentkező felhasználók
bizonyos lekérdező funkciókhoz hozzáférhetnek, ha erre bejogosítás történik.
5) A csoport struktúra szerkesztőben az egyes kategóriákon belüli alkategórák
között lehetővé vált az előforduló nevek másolása. Ez a funkció az adatgazdák munkáját
segíti.
6) Az újonnan rögzített intézményfajták naptípusai színezést kaptak.
7) Eltartó megadása nélkül nem lehetett ki/befizetést rögzíteni adott tag pénzmozgásaihoz.
A funkció továbbfejlesztésre került. Az egyenleg korrigáló be-/kifizetéseket
ezután az eltartó megadása nélkül is fel lehet rögzíteni.
A valódi be-/kifizetésnél (valódi pénzügyi teljesítés van mögötte) pedig az alapértelmezésben
felajánlott eltartó helyet más pénzügyi partner kiválasztására is van lehetőség,
a mennyiben nem az eltartó az érintett a be-/kifizetésben.
8) A szolgáltatói árjegyzékekben az árak 2 tizedes jegyre lettek megjelenítve.
Ezzel kapcsolatban az adatgazdáknak szükséges leellenőrizniük, hogy
a táblázataikban megjelenő összegek megfelelőek-e.
9) A 141MP-ban megvalósításra került, hogy belépve nem azonnal kerül kiszámításra
a zárás, hanem előtte lehet másik hónapot választani, ami után
rá kell nyomni az "Újraszámolás" gombra.
10) A "pótigények" gombok és fülek átnevezésre kerültek: "Napi rendelés".
részletes információt kaphatunk, hogy mi fog történni az
inaktiválás folyamán és félbeszakítható az inaktiválás, ha
bármiféle problémát észlelünk.
2) Megújult a csoport inaktiválása, kivezetés funkció.
Részletes információt kapunk, hogy mi fog történni a
kivezetés során. A csoporttal alapértelmezésben a tagjai
is inaktiválásra kerülnek, de bizonyos tagokat ki is lehet
hagyni a tagok neve előtt szereplő jelölőnégyzet segítségével.
Itt is részletesen végig lehet nézni, hogy mi fog történni a
csoport tekintetében, de tagonként is. Az inaktiválás itt is
félbeszakítható.
3) A csoportok listájában jobb oldalt egy vastag vonalelcsúszás
volt tapasztalható. JAVÍTVA!
4) A 123MP-ban nem működtek a "Tag" gombok. JAVÍTVA!
Az oszlop átnevezésre került: "Tag info"
5) A csoport struktúra szerkesztőben új kategória hozzáadásakor
SQL hiba jelentkezett. JAVÍTVA!
6) A csoport struktúra szerkesztőben adott kategóriához
csoportos névhozzáadáskor fehér lap jelentkezett. JAVÍTVA!
7) Csoportoknak lehet vezetőt választani. Osztályoknak
osztályfőnököt, stb. A közeljövőben a csoportvezetőkre
épülő összesítések is megvalósításra kerülnek.
8) Tag étkezés típusának és altípusának megadása. Így
adhatók meg például, hogy a tagnak milyen diéta van előírva.
Kitöltése nem kötelező.
9) Az adatgazdák munkáját segítendő az intézményi
beállításokban a KASZPER csoport kiválasztása és a
bankszámlaszám megadás mostantól nem kötelező.
10) A tagok összesített pénzmozgásai megtekintésekor amennyiben
teljes összesítést végzünk, SQL hiba jelentkezett. JAVÍTVA!
11) A 141MP-ban nem jelent meg a felhasználóknak az "Újraszámolás"
gomb jogosultság ellenőrzési hiba miatt. JAVÍTVA!
12) A névütközés feltételei módosításra kerültek. Az eltérő
telephelyre rögzített azonos nevű csoportok nem okoznak
névütközést mostantól.
13) Az intézményi beállítások közé felkerült egy új beállítási
lehetőség, amely az ebédjegy nyomtatás használatára vonatkozik.
A közeljövőben telepítésre kerülő ebédjegy nyomtatási funkció
érdekében történt a megvalósítása.
14) A támogatási csoportban egy vagy több támogatott időszakának
(tám. időszak kezdete és tam. időszak vége) módosítása közben
SQL hiba lépett fel. Az érintett képernyőre a "Kijelölt tagok
érvényességi idejének módosítása" gombbal lehet eljutni.
JAVÍTVA!
15) Adat importálás továbbfejlesztése, hibajavítása.
16) Csoport adatainak módosítása után a "Rögzít" gomb hatására
hibásan bizonyos esetekben egy "Névütközés"-re figyelmeztető
üzenet jön fel. JAVÍTVA!
1) Hibajavítások a felület minden részén. SQL hibák, felület hibás vagy nem logikus működése, fehér lapok.
2) Csekknyomtatás korlátozása, UTALT állapotúakra nem lehet csekket nyomtatni.
3) Ebédjegy, intézményenként bekapcsolható a beállításokban
4) Készpénzes fizetési mód
5) Konfiguráció menüpont fejlesztése
6) Diéták, diéta típusok
7) Tagi ellenőrző lista, 4110MP
8) Kifizetés továbbfejlesztése, utalványrendelet nyomtatással, eltartótól eltérő címzettel, egyéb bankszámélára
9) Telephelyes étkeztetés, több telephelű intézmények telephelyenként jogosított, telephelyenként elkülönülő
adminisztrációt végezhetnek. (MÉG nem minden menüpontban valósult meg a szeparáció, pl.az intézményi naptár
még mind telephelynek közös)